Origin of Symmetry

12. března 2014 v 14:25 | albionlady |  Albumy
(Ospravedlňujem sa za dlhú neaktivitu, mám toho veľa :(. Prečítajte si aspoň tento článok o Origin of Symmetry, je podľa mňa dosť zaujímavý a dozvedela som sa v ňom aj dosť toho, čo som nevedela! :))

Origin of Symmetry uzrel svetlo sveta 18.6.2001 a kritika ho prijala veľmi pozitívne. Skladba Plug in Baby bola prvým singlom tohto albumu, v rebríčkoch britských hitparád sa umiestnila na 11. mieste, čo sa dovtedy nepodarilo žiadnej pesničke od Muse. Ďalší singel, New Born, sa dostal do Top 20. Tieto umiestnenia určite dopomohli tomu, že sa OoS ocitol v hudobných rebríčkoch na skvelom 3. mieste. Album produkovali David Bottrill a John Leckie, obal má na svedomí William Eagar.
Origin of Symmetry

Na americkej hudobnej scéne mohol Origin of Symmetry narobiť poriadny rozruch, no ľuďom z nahrávacej spoločnosti Maverick sa nepáčilo Mattovo falzeto, pretože sa podľa nich nehodilo do rádií a preto požiadali Muse, aby niektoré zo svojich piesní upravili pred tým, než vyjdu v Amerike. Muse sa, pochopiteľne, urazili, z Mavericku odišli a tak zabránili tomu, aby album vyšiel v Spojených štátoch (v USA vyšiel OoS nakoniec až 20.9.2005).

Origin of Symmetry je temnejší a tvrdší než Showbiz. V celej svojej kráse nám ukázal Mattovo falzeto a typickú hru na klavíri, ktorú ovplyvnili Mattovi obľúbení hudobní skladatelia Rachmaninov a Chopin, ako aj jeho parádne gitarové rify. Takisto na ňom nájdeme experimenty s nezvyčajnými nástrojmi, ako sú organ, mellotron, zvieracie kosti, a tak ďalej.

Za tento album získali Muse niekoľko cien, napr. Best British Act (Najlepšia britská kapela), čo je ocenenie časopisu Kerrang, a boli nominovaní na 3 ceny magazínu Q za najlepší album, najlepšie živé vystúpenie a za najlepšieho producenta. Po vydaní Origin sa Muse vydali aj na obrovské celosvetové turné, počas ktorého navštívili Austráliu, Japonsko, Nemecko, Rakúsko, Francúzsko a pod. (Slovensko, žiaľ, nie. Kto by to bol čakal.) Pred vydaním tretieho albumu Muse vydali ešte ďalšie dva single, Bliss a Hyper Music/Feeling Good.


Prvého júla 2002 vydali Muse 2-CD album s dosiaľ nevydanými pesničkami a pesničkami z koncertov. Súčasťou tohto albumu bolo aj DVD, ktoré obsahovalo dokument a záznam koncertu z Paríža, ktorý vtedy Muse považovali za svoj najlepších. Ako povedal Matt: "Ku koncu turné k Origin of Symmetry sme odohrali v Paríži dovtedy náš najväčší koncert. Cítili sme, že vtedy sme hrali najlepšie koncerty a chceli sme ich zachytiť na kameru. Prvý album bol trochu nezáživný, plný pochybností, ale k druhému albumu sme sa postavili s takým pozitívnou nedbanlivosťou, čo sa týkalo skladieb aj turné. Cítili sme, že Paríž si musíme zapamätať. Zamestnali sme jedného z našich kamarátov, ktorý akurát prišiel o prácu, tak pre nás začal organizovať večierky a mnoho z nich nahral na kameru. V tom čase som mal pocit, že taká sloboda, akú som cítil a chcel, sa už nikdy nezopakuje. Myslím si, že mnoho ľudí, ktorí sú v kapele, nechcú byť slávni alebo úspešní - mnoho z nich sa chce proste oslobodiť z obmedzení spoločnosti. To som vtedy očakával aj ja." 2-CD aj DVD niesli názov Hullaballo Soundtrack, a boli celkom úspešné. Spolu s nimi vyšlo aj Dead Star EP vo Francúzsku a Japonsku, ktoré obsahovalo skladby Dead Star/In Your World a cover pesničky Frankieho Valliho Can't Take My Eyes Off You. Perfektný rok Muse zaklincovali výhrou za Najlepšiu kapelu od časopisu Kerrang a na celom svete sa z OoS predalo 1,3 miliona kópií.

Muse OOS

Potom si Muse znova dali od turné pauzu a začali nahrávať svoj tretí album. Tentokrát ho už neprodukoval John Leckie, ale začali pracovať s Paulom Reevom, Johnom Cornfieldom a Richom Costeym. "S Richom sme chceli pôvodne spolupracovať na rockových skladbách. Predtým sa podieľal na skvelých pesničkách od Audioslave, Rage Against the Machine, The Mars Volta, no medzitým nám poslal CDčka iných ľudí, s ktorými spolupracoval, napr. Philipa Glassa a Fiony Apple a snažil sa nás presvedčiť, že by mohol produkovať celý album. Prerobili sme Apocalypse Please, aby znela bojovnejšie, agresívnejšie, a to ju zlepšilo. Nakoniec s nami pracoval skoro na celom albume a aj ho zmixoval. Chápal, čo sme ním chceli dosiahnuť. Rich bol pri mixáži veľmi precízny. Všetky mikrofóny mal usporiadané v rovnakej vzdialenosti od seba. Pamätám si, že raz som celý deň hral na gitare a sledoval Richa, ktorý bol vonku s metrom a vodováhou! Dbal aj na tie najnepatrnejšie úpravy, aby dosiahol to najlepšie," hovorí Matt o tom, aká skvelá bola spolupráca s Richom Costeym.

Tretí album Muse mal byť povznášajúci, ale udalosti o tom, že USA a Spojené kráľovstvo mieria na vojnu v Perzskom zálive a Iraku, ho celý zmenili. "Začali sme s orchestrom, experimentovali, viac sme sa blížili ku Queen - 98 sprievodných vokálov, 32-členný orchester a tak! Nahrali sme dve také skladby a stratili hlavu," vraví Matt. "Rozhodli sme sa, že sa vrátime k naším začiatkom. Znovu sme nahrali niektoré skladby s orchestrom, no trochu sme ich zmiernili. Nečakal som, že potom tie skladby budú znieť oveľa drsnejšie. Čo sa týka nejakého všeobecného kontextu, za posledný rok-rok a pol sa svet zmenil. Nechcem tým povedať, že sme politickou kapelou, ale myslím si, že sa takým veciam nedá vyhnúť. Mám pocit, že v mnohých skladbách má apokalyptický nádych. Počas nahrávania sa objavovali správy o vojne (s Irakom) a my sme ich všetky sledovali. Uprostred toho všetkého náš album rozhodne zmenil smer. Odráža sa v ňom všeobecný strach a nedôvera voči tým, ktorí vlastnia moc. Je o chvíľach extrémneho, neznesiteľného strachu a sú v ňom aj reči o konci sveta."

Matt tiež vysvetlil rozdiel tretieho albumu od Showbizu a Origin of Symmetry: "V minulosti som dosť často vrstvil gitarové časti, teraz som nechal znieť len jednu gitaru, aby dokonale vynikla. Napr. na albume OoS v skladbách Citizen Erased či Micro Cuts som nahrával rôzne gitarové časti. Ale keď som sa o niečo podobné pokúšal naživo, vlastne som zistil, že tie úseky zjednodušujem a potom mi pripadali omnoho efektívnejšie a zneli silnejšie. Takže pri tvorení tohto albumu som namiesto toho, aby som nakopil mnoho zvukov na seba, som jednotlivé časti prepracoval omnoho precíznejšie a až potom som ich nahral."

zdroj: musewiki
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama